Polityka Zwrotów Towarów Sklepu Internetowego „olejefiltry.pl”

Polityka zwrotów zakupionych produktów w sklepie internetowym OlejeFiltry.pl

I. Postanowienia ogólne

  1. Niniejsza polityka zwrotów określa zasady i warunki zwrotu produktów zakupionych w sklepie internetowym OlejeFiltry.pl, prowadzonym przez firmę Advantage Poland Paweł Zalewski, z siedzibą przy ul. Wyzwolenia 27a/43, 80-537 Gdańsk, Polska, NIP: 5832372849, REGON: 192632366.
  2. Kontakt ze sklepem w sprawie zwrotów możliwy jest za pośrednictwem e-maila: biuro@olejefiltry.pl.

II. Prawo do odstąpienia od umowy

  1. Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania produktu.
  2. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, klient musi poinformować sklep o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą, faksem lub e-mailem na adres: biuro@olejefiltry.pl).
  3. Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, dostępnego na stronie sklepu, ale nie jest to obowiązkowe.
  4. Aby zachować termin odstąpienia, wystarczy, że klient wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa przed upływem 14-dniowego terminu.

III. Zwrot towaru

  1. Po odstąpieniu od umowy klient zobowiązany jest zwrócić produkt w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym poinformował sklep o odstąpieniu od umowy.
  2. Produkt należy zwrócić na adres: Advantage Poland Paweł Zalewski, ul. Wyzwolenia 27a/43, 80-537 Gdańsk, Polska.
  3. Koszty zwrotu towaru ponosi klient. Sklep nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
  4. Zwracany produkt powinien być w stanie nienaruszonym, w oryginalnym opakowaniu, bez śladów użytkowania, chyba że zmiany były konieczne w celu rozpakowania.
  5. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu w przypadku, gdy produkt został uszkodzony z winy klienta lub jest niekompletny.

IV. Zwrot płatności

  1. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, sklep zwróci klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez klienta innego sposobu dostarczenia niż najtańszy standardowy sposób oferowany przez sklep).
  2. Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez sklep zwróconego towaru lub od dnia, w którym klient dostarczył dowód jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  3. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez klienta przy pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

V. Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy

  1. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku produktów, które:
  • zostały otwarte po dostarczeniu i nie mogą zostać zwrócone ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (np. oleje, płyny eksploatacyjne),
  • są produktami zapieczętowanymi, które po otwarciu tracą swoją wartość użytkową lub właściwości.
  1. W przypadku zwrotu produktów, które zostały otwarte i nie spełniają powyższych kryteriów, sklep zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu.

VI. Reklamacje

  1. Klient ma prawo do składania reklamacji, jeśli produkt jest wadliwy, niezgodny z umową lub uszkodzony.
  2. Reklamacje należy zgłaszać na adres e-mail: biuro@olejefiltry.pl, podając szczegóły dotyczące wady produktu oraz dołączając dowód zakupu.
  3. Sklep rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni kalendarzowych od jej otrzymania i poinformuje klienta o decyzji oraz dalszym postępowaniu.

VII. Postanowienia końcowe

  1. Niniejsza polityka zwrotów wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie sklepu OlejeFiltry.pl.
  2. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany polityki zwrotów. Zmiany wchodzą w życie z momentem ich opublikowania na stronie sklepu.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszą polityką zastosowanie mają przepisy polskiego prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.